Η φωτογραφία είναι της Μαριλής Βάλβη και της Αγνής Γεργίνη, Β1, από τη δραματοποίηση του διηγήματος Τα Χταποδάκια του Μ. Καραγάτση (Φίλτρα Lunapic και Photofunia)
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2019-20
Όταν η Φόνισσα συνάντησε τη γρια-Λούκαινα. Διαβάστε την εργασία της Ελευθερίας Ματζουράνη επάνω στον Παπαδιαμάντη.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΖΟΡΜΠΑΣ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ (1964) ΕΔΩ.
ΠΑΡΑΡΛΑΜΑ, Δημοσθένη Βουτυρά
Δείτε πώς ο μεγαλοφυής Τσάρλι Τσάπλιν σχολιάζει την αλλοτρίωση της βιομηχανικής εποιχής. Όταν ο άνθρωπος "αυτοματοποιείται" και αποξενώνεται από το προϊόν της εργασίας του, από το περιβάλλον του, από τον εαυτό του. Ο ήρωας επαναστατεί με διαφορετικό τρόπο από τον Φάρμα. Μια κλασική ταινία...
Δείτε και την εκδοχή του ΠΑΡΑΡΛΑΜΑ από τους Δ. Βανελλη και Θ. Πέτρου ΕΔΩ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΤΑΔΙΚΟ ΤΟΥ Κ. ΘΕΟΤΟΚΗ
ΕΔΩ.
ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ. Ο ΑΣΥΡΜΑΤΙΣΤΗΣ ΠΟΙΗΤΗΣ μας μαθαίνει να "ακοκωδικοποιούμε" την ποίησή του και την Ποίηση εν γένει.
Το σκίτσο είναι του Πάνου Δρίβα, Β1, 2017-18
ΕΝΑ ΝΤΑΝΤΑΪΣΤΙΚΟ ΠΕΙΡΑΜΑ
Στίχος της Αντιγόνης, Β1, 2017-18
Στίχος της Έλενας Πορικού, Β3, 2019-20
Βασισμένοι στο ποίημα του Τριστάν Τζαρά ΠΩΣ ΝΑ ΦΤΙΑΧΝΕΤΕ ΕΝΑ ΝΤΑΝΤΑΪΣΤΙΚΟ ΠΟΙΗΜΑ, η Β Λυκείου επιχείρησε να συντάξει λέξεις που τυχαία έβγαζε από σακούλα. Παρά την αναμενόμενη ασυνταξία, η τυχαιότητα παρήγαγε μερικά ενδιαφέροντα ποιητικά αποτελέσματα.Να μερικά:
του Πάνου Δ. Β1, 2017-18
της Αναστασίας Πορικού, Β3, 2019-20
της Κατερίνας Παπασταύρου, Β3, 2019-20
ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ, 7 ΜΑΡΤΙΟΥ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ; Μπορείτε να την ορίσετε;
Η ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ ΤΡΙΑΝΤΑ
Μάθετε περισσότερα από την εισαγωγή του βιβλίου σας και τις παρακάτω πηγές
ΒΙΝΤΕΟ
https://archive.org/details/panosdiakakis_gmail_201504
ΑΡΘΡΟ Δ. Τζιόβα
http://www.tovima.gr/books-ideas/article/?aid=400747
ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ
http://e-logotexnia.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=28:-30&catid=9:1930-1945&Itemid=23
ΔΕΥΤΕΡΑ 5 ΜΑΡΤΙΟΥ: Λήξη δημιουργικών εργασιών και αξιολόγηση από διδάσκοντες. Όλες οι ομάδες να έχουν στείλει κείμενα και φωτογραφίες (βλ.παρακάτω).
ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΙΝΑΙ
O.Henry, O. Wilde, Ξενόπουλος, Παπαδιαμάντης
Ανεβάστε κείμενα και φωτογραφίες των ομάδων σας ΕΔΩ
Αφού διαβάσετε τα κείμενά σας, παρακολουθήστε και τις δραματοποιήσεις τους!
O.Henry (0.22'), O. Wilde (0.3') , Ξενόπουλος (1.21') , Παπαδιαμάντης (0.26')
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
ΝΑΠΟΛΕΩΝ ΛΑΠΑΘΙΩΤΗΣ (1888 – 1944)
O.Henry, O. Wilde, Ξενόπουλος, Παπαδιαμάντης
Ανεβάστε κείμενα και φωτογραφίες των ομάδων σας ΕΔΩ
Αφού διαβάσετε τα κείμενά σας, παρακολουθήστε και τις δραματοποιήσεις τους!
O.Henry (0.22'), O. Wilde (0.3') , Ξενόπουλος (1.21') , Παπαδιαμάντης (0.26')
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
ΝΑΠΟΛΕΩΝ ΛΑΠΑΘΙΩΤΗΣ (1888 – 1944)
ΝΥΧΤΕΡΙΝΟ
Ένα φεγγάρι πράσινο, μεγάλο,
που λάμπει μες στη νύχτα, – τίποτ' άλλο.Μια φωνή, που γρικιέται* μες στο σάλο*
και που σε λίγο παύει, – τίποτ' άλλο.
Πέρα, μακριά, κάποιο στερνό σινιάλο
του βαποριού που φεύγει, – τίποτ' άλλο.
Και μόνο ένα παράπονο μεγάλο,
στα βάθη του μυαλού μου. – Τίποτ' άλλο.
·
ακούγεται
·
θόρυβο, φασαρία
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ "ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΥ" από την Μαρία Γρηγορίου, Β1, 2018-19
Θέλω έναν κόσμο ειρηνικό
που να' ναι ξέγνοιαστος σαν άσπρο περιστέρι -τίποτ' άλλο.
Μια θάλασσα γαλανή
που από μέσα της θα ηχούν
χαρούμενες παιδιάστικες φωνές - τίποτ' άλλο.
Θέλω ανθρώπους αγγελικούς
που το συμφέρον τους θα είναι
το χαμόγελο των άλλων - τίποτ' άλλο.
Θέλω έναν κόσμο ουτοπικό
που όλες οι δυσκολίες είναι φανταστικές. Τίποτ' 'αλλο.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΤΟΥ ΠΟΙΗΜΑΤΟΣ
Θέλω έναν κόσμο ειρηνικό
που να' ναι ξέγνοιαστος σαν άσπρο περιστέρι -τίποτ' άλλο.
Μια θάλασσα γαλανή
που από μέσα της θα ηχούν
χαρούμενες παιδιάστικες φωνές - τίποτ' άλλο.
Θέλω ανθρώπους αγγελικούς
που το συμφέρον τους θα είναι
το χαμόγελο των άλλων - τίποτ' άλλο.
Θέλω έναν κόσμο ουτοπικό
που όλες οι δυσκολίες είναι φανταστικές. Τίποτ' 'αλλο.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΤΟΥ ΠΟΙΗΜΑΤΟΣ
Δείτε πως ένα συμβολιστικό ποίημα σαν το παραπάνω παίρνει άλλο νόημα με τις μουσικές προτάσεις των μαθητών μας (Ευχαριστούμε τον Βαγγέλη, τον Ευάγγελο και τη Σταυρούλα). Εσείς, ποια προτιμάτε;
http://www.listube.com/?connect=5sfqΒΙΟΣ ΚΑΙ...ΑΛΗΤΕΙΑ ΤΟΥ ΑΛΕΞΗ ΖΟΡΜΠΑ (ένα δημιουργικό λάθος του Βαγγέλη).
Παρακολουθήσαμε αποσπάσματα από την ταινία του Μιχάλη Κακογιάννη Zorba the Greek (1964), που απέσπασε 2 όσκαρ. Απολαύστε όλη την ταινία ΕΔΩ (χωρίς ελληνικούς υποτίτλους) και βρείτε το βιβλίο στην ψηφιακή του μορφή ΕΔΩ.
ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΙΟΡΤΕΣ
Η Πινακοθήκη ηρώων του Καζαντζάκη
Διαβάστε τις περιλήψεις μερικών από τα σπουδαιότερα έργα του Καζαντζάκη ΕΔΩ. Με ποιες φωτογραφίες μπορούν να ταιριάξουν; Ποιο βιβλίο θα διαβάσετε αυτά τα Χριστούγεννα; Μετά τις γιορτές θα κάνουμε για την βιβλιοκριτική, οπότε θα έχετε προετοιμαστεί και για τη Ν.Ε. Γλώσσα!
ΕΤΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ
ΜΙΝΙ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ (2017)
Το Β1 ανά ζεύγη συνομίλησε με δέκα καθηγήτριες (ελληνικής
και ξένης φιλολογίας) για τον Καζαντζάκη. Εδώ ανθολογούνται μερικές εντυπώσεις από τις συνεντεύξεις
τους:
ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ
-ανατρεπτικός και αντιφατικός
-ανυπότακτος και αιρετικός
-οικουμενικός, πολυπολιτισμικός, λαμπρύνει τα ελληνικά
γράμματα
-ανήσυχος, βαθιά σκεπτόμενος, αναζητούσε την ελευθερία
-γλωσσοπλάστης
- στομφώδης
-μηδενιστής
-τον διέκρινε πάθος και πνευματικότητα
-κλασικός και επίκαιρος
- « Όποιος δεν έχει διαβάσει Καζαντζάκη είναι σα να μην έχει
διαβάσει Όμηρο»
- το διάβασμα των έργων του, ιδίως της Ασκητικής, προϋποθέτει
ωριμότητα.
Θερμές ευχαριστίες στις
κυρίες Θραμπουλίδου, Μπούχαλη, Λιακοπούλου, Παντιώρα, Λαδογιάννη, Νάτσινα,
Ζάχου, Πεγκλή, Παπαθεοδώρου και Παπαϊωάννου από τα όμορα σχολεία για την
πολύτιμη συμβολή τους στο μάθημα των Ν.Ε. Κειμένων. Οι διαφορετικές απόψεις που
μετέφεραν οι δημοσιογράφοι-μαθητές πίσω στην τάξη έκαναν εντύπωση και σχολιάστηκαν συμβάλλοντας
στην κατανόηση του φαινομένου «Καζαντζάκης» (και της επίκαιρης ταινίας του Γ.
Σμαραγδή).
Με αφορμή τα 60 χρόνια από τον θάνατο του μεγάλου συγγραφέα Νίκου Καζαντζάκη, και με την ευκαιρία της γνωριμίας με το έργο του και κυρίως με το Βίο και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά, επισκεφτείτε τους εξαίρετους ιστότοπους:
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ - σελίδες ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ
Ανθολόγιο Μαν.Παπαθανασίου
Διαβάστε όλη την ΑΣΚΗΤΙΚΗ (SALVATORES DEI)
ΧΡΗΣΙΜΟ: Επισκεφτείτε τους ιστότοπους δεξιά και διαβάστε τις αναλύσεις των κειμένων για το διαγώνισμα τετραμήνου για να ανεβάσετε την ποιότητα των απαντήσεών σας και να βελτιώσετε τη διατύπωσή σας.
ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ "ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ" ΘΑ ΠΑΡΑΤΑΘΟΥΝ ΕΩΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 24 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ.
Ευχαριστούμε τις μαθήτριες του Β3, Άρτεμη, Αφροδίτη και Δήμητρα καθώς και τη φιλόλογό τους, κα Κων/να Παντιώρα, για την βοήθειά τους στη λύση του μυστηρίου σχετικά με το μαχαίρωμα στο Μαντούδι Κερκύρας (βλ. επίσης Κων/νου Θεοτόκη, Η ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ), με αφορμή την τοπική εφημερίδα ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΑ ΝΕΑ του 1898 (6 Νοεμβρίου).
(Το φύλλο "εκδόθηκε" για το μάθημα της Λογοτεχνίας Β Λυκείου)
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΟΤΟΚΗ ΕΔΩ.
ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ
ΝΑΤΟΥΡΑΛΙΣΜΟΣ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
Παρακολουθείστε το απόσπασμα από τη σειρά ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ από ΕΔΩ. Έχετε να εντοπίσετε τη σημασία του έργου του Παπαδιαμάντη για τα ελληνικά γράμματα. Οκτώβριος 2017
ΤΟ ΜΥΡΟΛΟΓΙ ΤΗΣ ΦΩΚΙΑΣ
Η ΦΟΝΙΣΣΑ (1901)
Ακούστε την μεγάλη τραγωδό Κατίνα Παξινού να διαβάζει ολόκληρη την κλασική νουβέλα του Παπαδιαμάντη ΕΔΩ
και θαυμάστε την ηθοποιία στα διαλογικά μέρη.
Παρακολουθήστε απόσπασμα από την παραγωγή του Νίκου Πιλάβιου (1992) με την Τούλα Σταθοπούλου ως Φραγκογιαννού και συγκρίνετέ το με το σκηνοθετικό τέλος του Κώστα Φέρρη (1974) με την καταπληκτική Μαρία Αλκαίου ΕΔΩ. Ποιο προτιμάτε;
Εξώφυλλα της Φόνισσας και αφίσες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου